Chiptuning Mazda – med sæde i det smukke Japan blev firmaet grundlagt af Jujiro Matsuda, og deraf kommer betegnelsen, for "su"-delen i midten udtales ikke. I 1972 blev Mazda-Motor-Germany GmbH etableret og oprettede sit hovedkvarter i Hilden – senere blev det flyttet til Leverkusen. En af motorsportens bemærkelsesværdige historier: I 1991vandt "787 B" (en Wankel-motor med 700 hk og fire skiver) det 24-timersløbet "Le Mans” foran Jaguar. Opnå højere ydelse og fornøjelse udover det sædvanlige med Chiptuning Mazda.
Mazda chiptuning – denne bilproducent med hovedsæde i Japan er kendt for sine emotionelle, men også pålidelige produkter. MX-5 Roadster er sikkert velkendt for alle, der elsker køretøjer. Et andet aspekt er biler med wankel-motor såsom RX-7 eller RX-8. For sportvognsentusiaster der er vilde med hestekræfter er Mazda chiptuning bestemt værd at overveje. Mazda 6 er et rummeligt køretøj i mellemklassen samt topmodel og konkurrent til VW Passat. CX-9 er en SUV med op til syv sæder og masser af lagerplads. Via Mazda chiptuning gør den ekstra ydelse også sit indtog her.
Mazda chiptuning – navnet på firmaet, der blev grundlagt i Japan, er baseret på Ahura Mazda, Visdommens Herre. Grundlæggelsen fandt sted allerede i 1930, men den første bil rullede af produktionslinjen hele 30 år senere. Den japanske producent er verdens eneste producent af produktionsbiler med Wankel-motor. Unik er også 787B, som er den første og eneste racerbil med rotationsmotor, der har vundet Le Mans-løbets 24 timer. Her er der en lille forbindelse til Mazda Chiptuning. Gruppen giver afkald på downsizing, men sætter sin lid til sin Skyactive Technology, der tillader komprimering op til 14: 1. Tuning kan også være økonomisk – Mazda Chiptuning overbeviser os her.
Bilbetegnelse | kapacitet | hk | kW | nm | motor-ID |
---|---|---|---|---|---|
Mazda 2 (I/DY) 1.4 CD | 1399 ccm | 68 hk | 50 kW | 160 nm | |
Mazda 2 (II/DE) 1.4 CD | 1399 ccm | 68 hk | 50 kW | 160 nm | |
Mazda 2 (II/DE) 1.6 CD | 1560 ccm | 90 hk | 66 kW | 212 nm | |
Mazda 2 (III/DJ) SKYACTIV-D 105 | 1498 ccm | 105 hk | 77 kW | 220 nm | |
Mazda 3 (I/BK) 1.6 CD | 1560 ccm | 109 hk | 80 kW | 240 nm | |
Mazda 3 (I/BK) 1.6 CD | 1560 ccm | 90 hk | 66 kW | 215 nm | |
Mazda 3 (I/BK) 2.0 CD | 1998 ccm | 143 hk | 105 kW | 360 nm | |
Mazda 3 (II/BL) 1.6 CD | 1560 ccm | 109 hk | 80 kW | 240 nm | |
Mazda 3 (II/BL) 1.6 CD | 1560 ccm | 116 hk | 85 kW | 270 nm | |
Mazda 3 (II/BL) 2.2 CD | 2184 ccm | 150 hk | 110 kW | 360 nm | |
Mazda 3 (II/BL) 2.2 CD | 2184 ccm | 185 hk | 136 kW | 400 nm | |
Mazda 3 (III/BM) SKYACTIV-D 105 | 1498 ccm | 105 hk | 77 kW | 270 nm | |
Mazda 3 (III/BM) SKYACTIV-D 150 | 2191 ccm | 150 hk | 110 kW | 380 nm | |
Mazda 3 (IV/BM) SKYACTIV-D 1.8 | 1759 ccm | 116 hk | 85 kW | 270 nm | |
Mazda 5 (I/CR) 2.0 CD | 1998 ccm | 110 hk | 81 kW | 310 nm | |
Mazda 5 (I/CR) 2.0 CD | 1998 ccm | 143 hk | 105 kW | 360 nm | |
Mazda 5 (II/CW) 1.6 CD | 1560 ccm | 116 hk | 85 kW | 270 nm | |
Mazda 6 (I/GG/GY) 2.0 CD | 1998 ccm | 121 hk | 89 kW | 310 nm | |
Mazda 6 (I/GG/GY) 2.0 CD | 1998 ccm | 136 hk | 100 kW | 310 nm | |
Mazda 6 (I/GG/GY) 2.0 CD | 1998 ccm | 143 hk | 105 kW | 360 nm | |
Mazda 6 (I/GG/GY) 2.0 CD (DPF) | 1998 ccm | 143 hk | 105 kW | 360 nm | |
Mazda 6 (II/GH) 2.0 CD | 1998 ccm | 140 hk | 103 kW | 330 nm | |
Mazda 6 (II/GH) 2.2 CD | 2184 ccm | 125 hk | 92 kW | 310 nm | |
Mazda 6 (II/GH) 2.2 CD | 2184 ccm | 129 hk | 95 kW | 340 nm | |
Mazda 6 (II/GH) 2.2 CD | 2184 ccm | 163 hk | 120 kW | 360 nm | |
Mazda 6 (II/GH) 2.2 CD | 2184 ccm | 185 hk | 136 kW | 400 nm | |
Mazda 6 2.2 SKYACTIV-D | 2191 ccm | 150 hk | 110 kW | 380 nm | |
Mazda 6 2.2 SKYACTIV-D | 2191 ccm | 175 hk | 129 kW | 420 nm | |
Mazda 6 2.2 SKYACTIV-D | 2191 ccm | 184 hk | 135 kW | 445 nm | |
Mazda Axela (III/BM) SKYACTIV-D 105 | 1498 ccm | 105 hk | 77 kW | 270 nm | |
Mazda Axela (III/BM) SKYACTIV-D 150 | 2191 ccm | 150 hk | 110 kW | 380 nm | |
Mazda Axela (IV/BM) SKYACTIV-D 1.8 | 1759 ccm | 116 hk | 85 kW | 270 nm | |
Mazda BT-50 (III) 1.9 4x2 | 1898 ccm | 163 hk | 120 kW | 360 nm | |
Mazda BT-50 (III) 1.9 4x4 | 1898 ccm | 163 hk | 120 kW | 360 nm | |
Mazda BT-50 2.5 CD | 2499 ccm | 143 hk | 105 kW | 330 nm | |
Mazda BT-50 3.0 CD | 2953 ccm | 156 hk | 115 kW | 380 nm | |
Mazda BT-50 3.2 | 3198 ccm | 200 hk | 147 kW | 470 nm | |
Mazda CX-3 SKYACTIV-D 105 AWD | 1499 ccm | 105 hk | 77 kW | 270 nm | |
Mazda CX-3 SKYACTIV-D 105 FWD | 1499 ccm | 105 hk | 77 kW | 270 nm | |
Mazda CX-3 SKYACTIV-D 115 AWD | 1759 ccm | 116 hk | 85 kW | 270 nm | |
Mazda CX-3 SKYACTIV-D 115 FWD | 1759 ccm | 116 hk | 85 kW | 270 nm | |
Mazda CX-30 SKYACTIV-D 1.8 | 1759 ccm | 116 hk | 85 kW | 270 nm | |
Mazda CX-5 (II/KF) 2.2 SKYACTIV-D | 2191 ccm | 150 hk | 110 kW | 380 nm | |
Mazda CX-5 (II/KF) 2.2 SKYACTIV-D | 2191 ccm | 184 hk | 135 kW | 445 nm | |
Mazda CX-5 (II/KF) 2.2 SKYACTIV-D AWD | 2191 ccm | 150 hk | 110 kW | 380 nm | |
Mazda CX-5 (II/KF) 2.2 SKYACTIV-D AWD | 2191 ccm | 175 hk | 129 kW | 420 nm | |
Mazda CX-5 (II/KF) 2.2 SKYACTIV-D AWD | 2191 ccm | 175 hk | 129 kW | 420 nm | |
Mazda CX-5 (II/KF) 2.2 SKYACTIV-D AWD | 2191 ccm | 184 hk | 135 kW | 445 nm | |
Mazda CX-5 2.2 SKYACTIV-D | 2191 ccm | 150 hk | 110 kW | 380 nm | |
Mazda CX-5 2.2 SKYACTIV-D | 2191 ccm | 175 hk | 129 kW | 420 nm | |
Mazda CX-7 2.2 CD | 2184 ccm | 173 hk | 127 kW | 400 nm | |
Mazda CX-8 SKYACTIV-D 2.2 | 2191 ccm | 190 hk | 140 kW | 450 nm | |
Mazda MPV (II) 2.0 CD | 1998 ccm | 136 hk | 100 kW | 310 nm |
Anmod om bil nu. Normalt får du svar samme dag!